مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 آذر 1399 ساعت 10:452020-12-11سياسي

آواربرداری عمارت پیرنیا در حال اجراست


عملیات آوار و نخاله برداری و همینطور اقدامات استحفاظی برای استحکام بناهای تاریخی مجموعه عمارت هرمز پیرنیا که در وضعیت ناپایدار قرار دارند و با توجه به بارشهای اخیر نیمه دوم سال امکان تخریب بیشتر آن وجود دارد، - در حال اجراست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاوه حاج علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این مطلب گفت: این مجموعه شامل حمام و بخشی از اندرونی آن به مساحت تقریبی یکهزار و 600 متر مربع واقع در خیابان لاله زار شمالی است که به همت سازمان نوسازی و پس از چندین ماه مذاکره از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خریداری شد.

او با اشاره به اینکه گروه مرمت در حال آواربرداری و پاکسازی عمارت از نخاله ها هستند، گفت: این مجموعه شامل سه عمارت است که قدیمی ترین آن مربوط به خانه حسن پیرنیا، صدراعظم است که طبق شواهد موجود پیش نویس قانون مشروطه در این عمارت نوشته شد.

علی اکبری در ادامه گفت: مذاکراتی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه در حال انجام است که با توجه به اینکه مشیرالدوله پیرنیا نخستین صدراعظم ایران پس از مشروطه و از پایه گذاران آیین دادرسی کیفری و مدنی ایران است، این عمارت به خانه مشروطه تهران و موزه حقوق نوین تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آواربرداری عمارت پیرنیا در حال اجراست

آواربرداری عمارت پیرنیا در حال اجراست