مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 06:302020-12-12اقتصادي

چگونه می توان بستر گیاهان خانگی را ضدعفونی کرد؟


عضو مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، راه هایی برای ضدعفونی بستر گیاهان خانگی و محتویات گلدان را تشریح کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی عضو مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی، راه هایی برای ضدعفونی بستر گیاهان خانگی و محتویات گلدان را تشریح کرد.

محسن پورسلطان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که بستر گیاهان خانگی باید شامل ترکیبات متفاوتی از خاک، خاکبرگ و کود دامی باشد، گفت: مهمترین مشکل در نگه داری گیاهان آپارتمانی این است که اغلب پس از تهیه محتویات بستر گیاه و خود گلدان، اقدام به ضدعفونی آن نمی شود و این امر در طول مدت نگه داری، گیاه را مستعد انواع بیماری های ریشه خواهد کرد.

وی افزود: برای بستر گیاه، حتما باید از مواد ترکیبی پوک و سبک استفاده کرد و تنها خاک کافی نخواهد بود؛ خاک باید حاصلخیزی خوبی نیز داشته باشد تا گیاه بتواند به خوبی رشد کند.

وی ادامه داد: اگر فقط از خاک برای نگه داری گیاه استفاده شود، بستر، ترکیب سنگینی داشته و با فشردگی بیش از حد منجر به پر شدن سوراخ های هوا و مانع از جریان هوا و آب در اطراف ریشه خواهد شد، در حالی که برای رشد گیاه، باید از طریق ریشه، آب و هوا به داخل گیاه وارد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان بستر گیاهان خانگی را ضدعفونی کرد؟

چگونه می توان بستر گیاهان خانگی را ضدعفونی کرد؟