مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 14:352020-12-12اقتصادي

توان تولید 50 درصد از نیاز نهاده های دامی در کشور را داریم


رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر با مشکل نهاده های دامی مواجه است گفت: در حال حاضر تنها 20 درصد نهاده های دامی در داخل کشور تولید و 80 درصد مابقی آن وارد می شود در حالی که توان تولید 50 درصد از نیاز نهاده دامی در کشور موجود است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، سید جواد ساداتی نژاد عصر امروز در حاشیه بازدید از سد الغدیر ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه ارز ترجیحی از سم، کود و نهاده های کشاورزی حذف شد با یک چالش بزرگی برای کشاورزان روبرو شدیم و هزینه تولید محصول و کشاورزی نیز به همین دلیل به مراتب بالاتر رفت.

  وی با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی محصولات استراتژیک بیشترین آسیب را می بینند افزود: با توجه به اینکه این محصولات قیمت خرید تضمینی توسط دولت دارند قیمتی که دولت تعیین می کند خیلی مهم است چراکه اگر قیمت تعیین شده اقتصادی نباشد کشاورزان با این هزینه های کود و سم اقدام به کشت نخواهند کرد.

  رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه بیان کرد: با این شرایط در محصولاتی مثل دانه های روغنی و گندم دچار خسران می شویم چراکه کشاورز به دلیل کم صرفه بودن قیمت خرید به سمت سایر کشت محصولات روی می آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توان تولید 50 درصد از نیاز نهاده های دامی در کشور را داریم

توان تولید 50 درصد از نیاز نهاده های دامی در کشور را داریم