مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 23:002020-12-12اقتصادي

کسری سالانه 33 میلیون متر مکعب آب های زیرزمینی آذربایجان َشرقی


مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: میزان کسری آب های زیر زمینی سالانه حدود 33 میلیون مترمکعب تخمین َش زده می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، کامران یوسفی راد در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با وضعیت آب و کمبود آن در استان اظهار داشت: با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و میزان بارندگی سالانه به طور متوسط حدود 302 میلی متر می باشد که در مقایسه با کشورهای اروپایی حدود یک سوم آن است و از طرف دیگر میزان افزایش متوسط دمای هوا سالیانه در منطقه حدود 10 درجه  سانتی گراد گزارش شده و این باعث تبخیر آب می شود که طبق گزارش حدود 2400 میلی متر در سال می باشد.

وی افزود: این شرایط  باعث کاهش آب در مخزن های آب سطحی و زیرزمینی می شود، به طوریکه میزان کسری آب های زیرزمینی سالانه حدود 33 میلیون متر مکعب تخمین زده می شود.

یوسفی راد  با تاکید بر استفاده کشاورزان از روش های نوین آبیاری، گفت: استفاده از آبیاری تحت فشار، اصلاح روش های سنتی، اصلاح و بهسازی کانال های آبیاری، احیای قنوات و لوله گذاری در انهار چه به روش سنتی و چه مکانیزه تا محل مصرف آب می تواند در صرفه جویی آب نتیجه بخش باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسری سالانه 33 میلیون متر مکعب آب های زیرزمینی آذربایجان َشرقی

کسری سالانه 33 میلیون متر مکعب آب های زیرزمینی آذربایجان َشرقی