مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 05:452020-12-13سياسي

همه چیز درباره نشریات علمی پژوهشی ایرانی


نشریات علمی پژوهشی محلی برای انتشار نتایج تحقیقات دانشمندان و محققان است تا محققان دیگر اعم از ایرانی و خارجی با دستاوردهای پژوهشی یکدیگر آشنا شوند.

- نمایه شدن مجلات در پایگاه های بین المللی به دیده شدن دستاوردهای محققان کمک می کند اما فقط 14 درصد نشریات ایران در پایگاه های بین المللی نمایه شده اند.

این در حالی است که روند چاپ مقالات در نشریات داخلی هم انتقادبرانگیز بوده است.

سازوکار انتشار مقاله در نشریات داخلی چیست و چرا این نشریات از همتایان خارجی خود عقب هستند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وضعیت نشریات علمی و پژوهشی، تعداد آن ها و روند داوری مقالات در این مجلات در سال های اخیر مورد انتقاد برخی پژوهشگران قرار گرفته است.

معاون پژوهشی وزیر علوم درباره اهمیت نشریات علمی پژوهشی می گوید: باید بستر توسعه مقالات و مجلات علمی – ترویجی را گسترش دهیم چرا که آنها حلقه ای هستند که محیط علمی اجتماعی را کامل می کنند .

اما چه شد که مدیریت این حلقه ی تکمیل کننده ی محیط علمی امروزه هدف گلایه های پژوهشگران قرار گرفته است؟ نشریات به فضایی برای تسویه حساب قراردادهای پژوهشی تبدیل شده اند سبحان رضایی، مدیرعامل یک موسسه پژوهشی، نشریات علمی و پژوهشی را بخشی از رسانه های جمعی می داند که میان نویسندگان، پژوهشگران و مخاطبان متخصص به تبادل پیام می پرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره نشریات علمی پژوهشی ایرانی

همه چیز درباره نشریات علمی پژوهشی ایرانی