مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 آذر 1399 ساعت 07:452020-12-13سياسي

میزبانی موزه ملی ایران از نمایشگاه «طراحی و ساخت در صنایع دستی»


معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از افتتاح اولین نمایشگاه مسابقه طراحی و ساخت در صنایع دستی خبر داد و گفت: افتتاحیه این نمایشگاه دوم دی ماه سال جاری برگزار می شود و نمایشگاه تا 8 دی ادامه دارد.

- پویا محمودیان با اعلام این خبر گفت: یکی از اهداف مهم و پیش روی معاونت صنایع دستی، حفظ و صیانت از صنایع دستی و شناسایی رشته های در حال فراموشی است که خوشبختانه تاکنون 99 رشته شناسایی و ثبت شده اند.

وی افزود: به همین منظور مسابقه ای با عنوان اولین مسابقه طراحی و ساخت در صنایع دستی با محوریت رشته های در حال فراموشی، ایده پردازی و طراحی شد که نمایشگاه این مسابقه دوم دی ماه سال جاری در محل موزه ملی ایران افتتاح خواهد شد.

وی درباره این مسابقه گفت: فراخوان این رویداد مهرماه امسال در پورتال وزارتخانه بارگذاری شد و خوشبختانه تاکنون آثار متعددی به دبیرخانه ارسال شده و در همین راستا معاونت صنایع دستی استان ها به شناسایی افراد صنعتگر و هنرمند می پردازند.

محمودیان با بیان این که روند دریافت آثار برای این رویداد به صورت مجازی است، ادامه داد: در مرحله اول، آثار برای ورود به بخش مسابقه و نمایش بازبینی می شوند و پس از آن در زمان برگزاری نمایشگاه آثار توسط داوران معرفی و نفرات برگزیده انتخاب خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزبانی موزه ملی ایران از نمایشگاه «طراحی و ساخت در صنایع دستی»

میزبانی موزه ملی ایران از نمایشگاه «طراحی و ساخت در صنایع دستی»