موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - رياست جمهوري - افزايش حقوق بازنشستگان - باشگاه پرسپوليس - خيلي دور خيلي نزديك - پايان رژيم صهيونيستي - استقرار - محمدحسين جعفريان - نسخه مرمت شده فيلم فردوسي - 350 هزار ميليارد تومان - المپيادهاي علمي - سرنمك - هواپيماي مالزي - كميته بين المللي صليب سرخ - اسپانيا و مراكش - عليرضا اصغري - آبفاي روستايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 05:152020-12-14اجتماعي

بقعه امامزاده سیدحسین(ع)؛ رونق بخش گردشگری مذهبی در کازرون


امامزاده سیدحسین(ع) کازرون، به عنوان سومین امامزاده مورد توجه در استان فارس بعد از شاهچراغ و سیدعلاءالدین حسین(علیهما السلام) به شمار می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، اگر جاده کازرون به شیراز را پیش رو بگیرید در کیلومتر 23 این جاده و حدفاصل شهرستان های کازرون و کوهچنار، امامزاده ای قراردارد، که مهم ­ترین بقعه از میان 200 بقعه متبرکه شهرستان زیبای کازرون است.

 این بقعه متبرکه که همه ساله پذیرای زائران بسیاری است متعلق به حسین ابن امیر ابن ابراهیم ابن زین­ العابدین(ع) است، که نسب ایشان به امام چهارم شیعیان می رسد.

به نقل از مورخان، ایشان نیز از جمله شخصیت های بود که  در جریان ولایتعهدی امام رضا(ع)، به همراه عده زیادی از علویان قصد طوس را داشتند و به دست قتلق حاکم فارس به شهادت رسید.

بقعه امامزاده سید حسین(ع)، با آرامگاهی زیبا و آیینه کاری و کاشی کاری های چشم نوازی آراسته شده است، این امامزاده زائرسرای بزرگی دارد که مکان امنی برای اقامت زائران است.

درمانگاه، فضای سبز، زمین های ورزشی و آمفی تئاتر از بخش های دیگر این امامزاده است، گاهی در اطراف این امامزاده بازارچه های محلی و فصلی، به ویژه در ایام نوروز، نیز مشغول به کار می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بقعه امامزاده سیدحسین(ع)؛ رونق بخش گردشگری مذهبی در کازرون

بقعه امامزاده سیدحسین(ع)؛ رونق بخش گردشگری مذهبی در کازرون