مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 11:252020-12-14سياسي

هدف تغییرات مدیریتی باید خدمت بهتر باشد/پاسخگویی شرط خدمت در نظام


همدان_ بدیهی است که تغییرات در نظام اسلامی باید به خدمت بیشتر به مردم منجر شود و براساس مدیریت عقلانی و نه هیجانی و سیاسی باشد.

- خبرگزاری مهر ، استان ها- محمد جواد چراغی*: موضوع جابجایی های در سیستم های اداری و سیاسی نه چیز جدیدی است و نه عجیب، بلکه لازمه پویایی در هر سیستمی از جمله نهادهای سیاسی-اداری مثل وزارت کشور جابجایی مدیران و بازنگری در ساز و کارهای قانونی مثل بخشنامه ها و تبصره ها و… است.

پس مسئله اصل پذیرفته شده جابجایی ها نیست، بلکه چرایی و چگونگی آن است که اکنون دارای شبهه شائبه سیاسی، منفعت طلبانه و یک شبه است.

صرف نظر از اینکه قانون صراحتی در خصوص تصدی پست فرمانداری دارد یا نه همه ما می دانیم که شخص استاندار در انتخاب فرماندار یا همان مدیر عالیرتبه یک شهرستان موظف است پس از یک بررسی کارشناسی و احراز صلاحیت اجرایی یک شخص آن را برای طی مراحل بعدی در وزارت کشور پیشنهاد کند.

توجه به این نکته ضروری است که استاندار به هیچ وجه نباید نظر و سلایق شخصی خود را در انتخاب فرماندار به کار گیرد بلکه منافع عمومی و شایستگی آن فرد برای مدیریت این منافع بایستی ملاک عمل باشد.

اما از منظر قانونی هیچ ابهامی وجود ندارد و مواد 54 و 57 قانون مدیریت خدمات کشوری و تصویب نامه شورای عالی اداری در جلسه ی 157 مورخه ی 27/‏02/‏1395‬ خود مبنی بر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف تغییرات مدیریتی باید خدمت بهتر باشد/پاسخگویی شرط خدمت در نظام

هدف تغییرات مدیریتی باید خدمت بهتر باشد/پاسخگویی شرط خدمت در نظام