مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-15سياسي

جزییات نامه رهبر انقلاب به روحانی/ شرط برداشت مازاد 20 درصد از صندوق توسعه ارزی


رییس جمهور طی نامه ای از مقام معظم رهبری برای این میزان برداشت کسب اجازه کرده بود که ایشان برداشت مازاد در 20 درصد و تا سقف 38 درصد را منوط به سقف فروش یک میلیون بشکه در روز کرده اند و درباره مابقی آن هم فرموده اند که «بیش از 20 درصد برداشت نشود».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با مهر از ارسال نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور برای تعیین میزان برداشت از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه 1400 خبر داد.

وی بیان کرد: رییس مجلس بر اساس عُرف هر ساله پس از تقدیم لایحه بودجه کل کشور در صورت برداشت بیش از 20 درصد سهم شرکت ملی نفت دولت از صندوق توسعه ملی، از مقام معظم رهبری کسب تکلیف می کند، چرا که برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند تایید ایشان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مجوز برداشت هر ساله از صندوق توسعه ارزی را صرفاً تا 20 درصد در اختیار دارد، گفت: دولت در لایحه بودجه 1400 علاوه بر این مقدار، 18 درصد دیگر یعنی به میزان 75 هزار میلیارد تومان در جدول منابع برداشت از صندوق توسعه ملی را مشخص کرده است.

بر این اساس، رییس جمهور طی نامه ای از مقام معظم رهبری برای این میزان برداشت کسب اجازه کرده بود که ایشان برداشت مازاد در 20 درصد و تا سقف 38 درصد را منوط به سقف فروش یک میلیون ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات نامه رهبر انقلاب به روحانی/ شرط برداشت مازاد 20 درصد از صندوق توسعه ارزی

جزییات نامه رهبر انقلاب به روحانی/ شرط برداشت مازاد 20 درصد از صندوق توسعه ارزی