مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 10:002020-12-15بين الملل

یادداشت/ اردوغان در آرزوی احیای امپراتوری خیالی عثمانی


با بررسی مختصر سیاست­های چالش برانگیز منطقه­ای دولت اردوغان می­توان به این نتیجه رسید که دولت وی از وضعیت موازنه قوا در منطقه راضی نیست و در جهت بازگشت هیمنه دوران عثمانی به ترکیه قدم بر­می­ دارد.

- دولت اردوغان می­توان به این نتیجه رسید که دولت وی از وضعیت موازنه قوا در منطقه راضی نیست و در جهت بازگشت هیمنه دوران عثمانی به ترکیه قدم بر­می­دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران، حسن حسنی در خبرگزاری دانشجو نوشت: ای آراز (ای ارس) شعری از استاد یحیی شیدا (1303-1390) است.

این شعر به شکوه و شکایت از جدایی مناطق قفقاز از ایران در جریان جنگ­های 25 ساله ایران و روس و قرار­داد های گلستان و ترکمنچای می­پردازد.

شخصیت استاد شیدا یک شخصیت کاملا ملی­گرا بوده است.

پدر وی حسن یوزباشی چرندابی از مبارزان انقلاب مشروطه و از محله چرنداب تبریز بود؛ و خود وی نیز در مبارزه برای ملی شدن صنعت نفت ایران، از فعال­ترین چهره های سیاسی آذربایجان بود و به همین دلیل نیز بعد از سقوط مصدق تحت تعقیب قرار گرفت و به همراه برخی از مبارزان به تهران و اصفهان فرار کرد و مدت ها با وضعی سخت و به صورت ناشناس در اصفهان زندگی کرد.

(اقتصاد نیوز) همانطور که گفته شد شعر (ای ارس) یک متن کاملا ملی گرایانه از سوی شخصیتی است که به یکپارچگی ایران اعتقاد راسخ داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ اردوغان در آرزوی احیای امپراتوری خیالی عثمانی

یادداشت/ اردوغان در آرزوی احیای امپراتوری خیالی عثمانی