مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 13:202020-12-15اقتصادي

لزوم افزایش سهم فناوری های نوین در سرمایه گذاری های کشور


سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در تولید ناخالص داخلی در سال های اخیر به 3.

4 درصد رسیده و در تنگنای تحریم های ظالمانه اقتصادی، این بخش با 38 درصد رشد در اشتغال به یاری اقتصاد شتافته است، - سهم "فناوری اطلاعات و ارتباطات" در تولید ناخالص داخلی در سال های اخیر به 3.

4 درصد رسیده و در تنگنای تحریم های ظالمانه اقتصادی، این بخش با 38 درصد رشد در اشتغال به یاری اقتصاد شتافته است، اما رشد فناوری های نو به خصوص در بخش های واقعی اقتصاد کماکان رضایت بخش نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام کارگزاری دلیران پارس، گسترش سیستم های هوشمند جهان از دهه های 1970 تا 1980 میلادی آغاز شده و کشورهایی چون ژاپن، آلمان و انگلستان فناوری اطلاعات را در خدمات بانکداری، هتل داری و مدیریت پروژه ها بسط دادند.

بنا بر آمارهای موجود در سال 2015 سهم بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیا به3500 میلیارد یورو رسید و پیش بینی می شد این سهم در پایان سال جاری میلادی یعنی 2020 به 5000 میلیارد یورو برسد و در سال 2025 به دو برابر افزایش یابد.

بررسی بیشتر تحولات حوزه فناوری های نو نشان می دهد در سال 1965 تنها 5 درصد از هزینه سرمایه گذاری شرکت ها به فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاص داشته است اما در سال 1990 این رقم پنجاه درصد هزینه شرکت های بزرگ را در بر گرفته است، به عبارت دیگر فناوری های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم افزایش سهم فناوری های نوین در سرمایه گذاری های کشور

لزوم افزایش سهم فناوری های نوین در سرمایه گذاری های کشور