مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 05:152020-12-16سياسي

انتقاد رییس دانشگاه خوارزمی از بودجه 1400 دانشگاه ها


رییس دانشگاه خوارزمی از میزان افزایش حدود 11 درصدی بودجه دانشگاه ها در لایحه بودجه 1400 دولت انتقاد کرد و گفت: امیدوارم مجلس شورای اسلامی به گونه ای در خصوص دانشگاه ها تصمیم گیری کنند که این مراکز با آرامش خاطر بیشتری اهداف توسعه ای خود را پیش ببرد.

دکتر عزیزالله حبیبی در گفت و گو با ایسنا، به وضعیت بودجه دانشگاه خوارزمی در لایحه بودجه سال 1400 اشاره کرد و گفت: متأسفانه دانشگاه ها در لایحه بودجه سال آینده وضعیت خوبی ندارند.

چون بودجه سال آینده دانشگاه ها در میانگین 11 درصد افزایش پیدا کرده است این درحالی است که دانشگاه ها با تورم (کاهش قدرت خرید) و افزایش بودجه پرسنلی مواجه شده اند و این افزایش بودجه در مقابل افزایش هزینه های پرسنلی تنها 35 درصد مبلغ را تأمین می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود 90 درصد بودجه های دانشگاه ها صرف هزینه های پرسنلی می شود، تأکید کرد: در این وضعیت افزایش 11 درصدی بودجه دانشگاه چه کمکی می تواند به حل مسائل دانشگاه کند.

دکتر حبیبی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که دانشگاه ها با آن مواجه شدند بحث کاهش درآمدهای اختصاصی این مراکز است.

در مواقعی که ما با کمبود بودجه مواجه می شدیم این کمبود با کمک درآمدهای اختصاصی حل می شد اما با توجه به اینکه نصف درآمدهای اختصاصی دانشگاه ما در مقایسه با سال گذشته به دلیل شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد رییس دانشگاه خوارزمی از بودجه 1400 دانشگاه ها

انتقاد رییس دانشگاه خوارزمی از بودجه 1400 دانشگاه ها