مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 11:452020-12-16اجتماعي

احیای سامان میدانی به عنوان بخشی از هویت تجاری تبریز


هدف مدیریت شهری که اکنون اقدام به احیای بافت تاریخی سامان میدانی کرده است توجه ویژه به نگهداری بافت تاریخی و احیای هویت تاریخی و تجارتی شهر تبریز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، فریدون بابایی اقدم در بازدید از پروژه احیای بافت تاریخی سامان میدانی اظهار داشت: احیای بافت تاریخی سامان میدانی یکی از مطالبات اهالی منطقه بود که خوشبختانه از سال گذشته شهرداری عملیات ساماندهی این محل را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به بخش هایی از سفرنامه شاردن که 350 سال پیش نوشته شده است گفت: جهانگرد فرانسوی در این کتاب آمار جالبی از حضور خود در تبریز نوشته است که به گفته او در آن زمان 15 هزار خانه و 15 هزار مغازه در تبریز وجود داشته است که این نشان دهنده هویت شهری تبریز و موقعیت تجاری و تاریخی این شهر است که از قدیم بک شهر تجاری بوده است.

وی افزود: امروز که برخی افراد به تعدد کاربری های تجاری در تبریز ایراد می گیرد باید به نقش تاریخی و تجاری تبریز دقت داشته باشند.

بابایی اقدم با بیان اینکه سامان میدانی در لبه شهر قرار گرفته و کاروانسراهای متعددی در این محل واقع شده که براساس سفرنامه شاردن در گذشته کوچک ترین آنها می توانست 300 نفر را در خود سکنا دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای سامان میدانی به عنوان بخشی از هویت تجاری تبریز

احیای سامان میدانی به عنوان بخشی از هویت تجاری تبریز