مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 10:102020-12-17سياسي

بررسی روانشناسانه کاوشگری و تفکر پژوهشی در کودک و نوجوان


پرورش تفکر فلسفی در کودکان به این معنا نیست که آرا و افکار فلاسفه را به بچه ها منتقل کنیم بلکه مجموعه ای از مهارت های تفکر به کار گرفته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محبوبه اسپیدکار روانشناس در برنامه صبحگاهی شبکه 4 سیما با عنوان طلوع به موضوع کاوش گری و تفکر پژوهشی در کودک و نوجوان پرداخت و با بیان این مطلب گفت: نگاه متفاوت به دنیا یعنی با تجزیه و تحلیلِ نوع نگاه فلاسفه به جهان و مدل سازی آن برای کودکان و حتی بزرگ سالان، به تقویت نگاه انتقادی و پرسش گری بچه ها کمک کنیم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه که آیا این سوال دائمی بچه ها که این چیه؟ تفکر فلسفی است؟ توضیح داد: روانشناس ی مانند پیاژه معتقد است که همه ما فیلسوف به دنیا می آییم و آن چه ما را از فلسفه دور می کند مدل تربیت و عوامل بازدارنده ای در محیط، نگاه والدین و سیستم های آموزشی است که رفته رفته به ما یاد می دهد که خیلی اهمیت ندارد شما بدانید این چیست و همین که ببینید برای شما فایده ای دارد یا ندارد کفایت می کند.

این مساله کم کم ما را به انسان هایی تبدیل می کند که تنها از خوراک تفکر دیگران استفاده می کنیم و هیچ نگاه ویژه ای نسبت به جهان هستی نداریم.

این پژوهشگر با بیان این که در سال های گذشته اقدام هایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه پرورش تفکر فلسفی صور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی روانشناسانه کاوشگری و تفکر پژوهشی در کودک و نوجوان

بررسی روانشناسانه کاوشگری و تفکر پژوهشی در کودک و نوجوان