مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1399 ساعت 09:202020-12-18بين الملل

چین قصد آوردن نمونه های مریخ به زمین را دارد


پس از موفقیت چینی ها در آوردن خاک ماه به زمین توسط کاوشگر چانگ ای 5 حال چین اعلام کرده قصد دارد تا سال 2030 سنگ های سیاره سرخ را نیز به زمین بیاورد.

- پس از موفقیت چینی ها در آوردن خاک ماه به زمین توسط کاوشگر "چانگ ای 5" حال چین اعلام کرده قصد دارد تا سال 2030 سنگ های سیاره سرخ را نیز به زمین بیاورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، گویا آوردن نمونه های ماه به زمین پس از 45 سال چندان برای چینی ها کافی نبوده، چراکه آژانس فضایی چین اظهار کرده در حال برنامه ریزی برای آوردن نمونه های مریخ به زمین هستند.

سازمان ملی فضایی چین (CNSA) پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال 2030 مأموریت بازگشت نمونه ای را به سطح مریخ ارسال کند و حال مقامات پس از موفقیت در مأموریت چانگ ای 5 در جمع آوری نمونه های ماه و ارسال آن به زمین، ماموریت مریخ را تایید کردند.

وو یانهااو ( Wu Yanhau) ، معاون سازمان ملی فضایی چین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ارسال نمونه های ماه به زمین گفت که مأموریت مریخ طبق برنامه اجرا خواهد شد.

هیچ تاریخ یا جزییات مشخصی از ماموریت مذکور گفته و یا تأیید نشده است، اما هنگامی که این خبر اولین بار در سال 2012 گزارش شد، گفته شد که این ماموریت شامل حسگر از راه دور، فرود نرم و بازگشت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین قصد آوردن نمونه های مریخ به زمین را دارد

چین قصد آوردن نمونه های مریخ به زمین را دارد