مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1399 ساعت 10:002020-12-18سياسي

با جهانی شدن «هنر مینیاتور» افغانستان معترض شد


«هنر مینیاتور» را ترکیه، ایران، آذربایجان و ازبکستان با همکاری یکدیگر و در حالی که جای بسیاری از کشورهای حوزه ایران فرهنگی خالی بود، در فهرست میراث ناملموس یونسکو ثبت کردند، - هنر مینیاتور را ترکیه، ایران، آذربایجان و ازبکستان با همکاری یکدیگر و در حالی که جای بسیاری از کشورهای حوزه ایران فرهنگی خالی بود، در فهرست میراث ناملموس یونسکو ثبت کردند، حالا برخی خبرها می گویند افغانستان از این اتفاق رسما شکایت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هنر مینیاتور (نگارگری) عصر 26 آذر امسال در پانزدهمین اجلاس کمیته بین الدول میراث فرهنگی ناملموس در فهرست میراث جهانی ناملموس یونسکو و به عنوان پانزدهمین اثر میراث ناملموس کشورمان در این فهرست به ثبت رسید.

این اثر ناملموس و ارزشمند ایرانی همان طور که در سال های گذشته و به طور مرتب متولیان میراث فرهنگی و تهیه پرونده های ثبت جهانی اعلام کرده بودند سهمیه هرکشور محدود است و هرسه سال دو پرونده سهم ما می شود.

اما پرونده های مشترک خارج از سهمیه بندی است این تصمیمی است که یونسکو برای همدلی و همکاری نزدیک در مسیر ایجاد صلح قرار داده است به صورت مشترک با سه کشور دیگر تهیه شد و این پرونده پیش تر به صورت مشترک و با تقسیم کار بین هر چهار کشور ایران، ترکیه، آذربایجان و ازبکستان تهیه و بعد از تدوین نهایی امضا ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با جهانی شدن «هنر مینیاتور» افغانستان معترض شد

با جهانی شدن «هنر مینیاتور» افغانستان معترض شد