مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 07:202020-12-20دانش

آموزش و پرورش هم همچون وزارت علوم به یک انقلاب فرهنگی نیاز دارد


رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: متاسفانه در سیستم آموزش و پرورش کشور، همچون وزارت علوم به یک انقلاب فرهنگی نیاز داریم، در چنین سیستم هایی دانش آموزان و بعدتر دانشجویان را افرادی صبور و پرتلاش تربیت نمی کنیم.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: متاسفانه در سیستم آموزش و پرورش کشور، همچون وزارت علوم به یک انقلاب فرهنگی نیاز داریم، در چنین سیستم هایی دانش آموزان و بعدتر دانشجویان را افرادی صبور و پرتلاش تربیت نمی کنیم.

دکتر رضا لطفی در گفت گو با ایسنا اظهار کرد: در برخی از کشورهای دیگر نیز بنیادی با عنوان بنیاد نخبگان آن کشور وجود دارد، نگاه به این حوزه در کشورهای دیگر مقداری با نگاه به آن در ایران متفاوت است، در ایران همواره سعی بر آن بوده که افرادی از دیگران جدا شوند و تحت توجه زیادی قرار گیرند.

وی افزود: در کشور هلند که از نزدیک شاهد روند چنین فعالیت هایی بوده ام، تا حد امکان همه افراد به یک چشم دیده می شوند، تا تمایزها پررنگ نشوند و فاصله ای ایجاد نشود.

باید این مسأله را مدنظر قرار داد که در چنین کشورهایی از همان ابتداء 12 سالگی نه براساس یک آزمون بلکه براساس یک فرآیند بلندمدت مسیر رشد و آینده دانش آموزان مشخص می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش و پرورش هم همچون وزارت علوم به یک انقلاب فرهنگی نیاز دارد

آموزش و پرورش هم همچون وزارت علوم به یک انقلاب فرهنگی نیاز دارد