مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 11:352020-12-21سياسي

جز حجاب معیارهای دیگری هم برای مذهبی بودن مردم وجود دارد


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شاخص های دیگری هم جز حجاب وجود دارند که نشان می دهند اکثر مردم ایرانی مذهبی و متمایل به تعالیم و شعار دینی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دکتر سعیدرضا عاملی جلسه شورای معاونین و مدیران دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با محوریت تبیین اهمیت حوزه هنر برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و گزارشی از آخرین گزارش پیمایش صورت گرفته پیرامون نحوه گذران اوقات فراغت برگزار شد.

عاملی در ابتدای این نشست، با بیان اینکه حوزه هنر یکی از مهمترین حوزه های تمدن سازی، تأمین رضایت عمومی و گذران اوقات فراغت مردم است، گفت: اگر در این حوزه موفق شویم، برنامه های فرهنگی بُعد تحمیلی پیدا نمی کند، بلکه در فضای زندگی مردمی رضایت عمومی ایجاد می کند.

خلاف اینکه بعضی تصور می کنند تجدد باعث از بین رفتن سنت می شود؛ رابطه ای بین سنت و تجدد وجود دارد.

در نگاه جامعه شناختی تاکید شده که اتفاقاً سنت در دوره تجدد برجسته می شود و شاید قبل از به وجود آمدن تجدد چیز دیگری غیر از سنت اجتماعی نبود و جامعه مدرن اگر چه تغییرات زیاد و در بسیاری از موارد مخربی را در زندگی انسان به وجود آورده است ولی معنای آن از بین رفتن سنت های پیشینی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جز حجاب معیارهای دیگری هم برای مذهبی بودن مردم وجود دارد

جز حجاب معیارهای دیگری هم برای مذهبی بودن مردم وجود دارد