مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 04:202020-12-22اقتصادي

نظر محیط زیست تهران درباره احتمال مصرف مازوت


درپی استمرار آلودگی هوای شهر تهران انتقاداتی از سوی اعضای شورای شهر تهران مبنی بر احتمال مصرف سوخت مازوت در صنایع ، پالایشگاه ها و نیروگاه های اطراف شهر تهران مطرح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، محمد رستگاری در گفت و گو با ایسنا تاکیدکرد: تاکنون هیچ یک از واحدهای صنعتی و نیروگاه هایی که روی آلودگی شهر تهران تاثیر می گذارند سوخت مازوت مصرف نکرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از کانون های بزرگ انتشار آلاینده در شهر تهران نیروگاه ها هستند که طبق آخرین سیاهه انتشار آلایندگی شهر تهران در بین منابع ثابت آلاینده سهم 12.

1 درصدی در انتشار ذرات معلق که از مهم ترین و اصلی ترین آلاینده های هوا در فصول سرد سال است، دارند.

نیروگاه ها در برخی مواقع از فصل سرد سال که همزمان با افزایش مصرف گاز خانگی و افت فشار گاز است به سمت مصرف سوخت های سنگین تری مانند مازوت به جای گاز می روند و باعث تشدید آلودگی هوای تهران می شوند.

از این رو ممنوعیت مصرف سوخت مازوت یکی از راهکارهای کاهش و کنترل آلودگی هوا است که طی سال های اخیر نیز مورد توجه قرار گرفته است.

مسعود تجریشی - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست مهرماه سال جاری از رایزنی با ستاد ملی مقابله با کرونا برای ممنوع شدن استفاده از مازوت در تعدادی از نیروگاه های نزدیک مناطق مسکونی خبرداد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر محیط زیست تهران درباره احتمال مصرف مازوت

نظر محیط زیست تهران درباره احتمال مصرف مازوت