مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 دی 1399 ساعت 20:452020-12-22اقتصادي

بودجه آموزشی دانشگاه های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود


وظیفه اصلی این دانشگاه تربیت نیروی تکنسین و آچار به دست ماهر است؛ لذا بودجه در نظر گرفته شده را کافی نمی دانم و امیدوارم متصدیان امر به طور جدی وارد عمل شوند و بودجه های آموزشی را بین دانشگاه ها به صورت عادلانه تقسیم کنند.

- ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی وحرفه ای در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره نحوه اختصاص بودجه به این دانشگاه، اظهار کرد: در حال حاضر میزان رشد بودجه نسبت به سال قبل 48 درصد است ولی متأسفانه افزایش رشدی که در بودجه صورت گرفته صرف پرداخت هزینه های حقوق و دستمزد پرسنل مجموعه می شود که برای ارتقای کیفی آموزش در آموزش عالی مهارتی کافی نیست.

  وی افزود: دانشگاه فنی وحرفه ای از 181 دانشکده تشکیل شده که 180 هزار نفر جمعیت دانشجویی دارد و از مبنای تخصیص بودجه براساس هزینه های سرانه ای است که در ابعاد مختلف کاردانی، کارشناسی و شاخص های دیگر دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.

  رییس دانشگاه فنی وحرفه ای اضافه کرد: طبق مقایسه ای که بین مبانی بودجه دانشگاه فنی وحرفه ای با سایر مراکز آموزش عالی و دانشگاه های نظری انجام داده ایم، می توان گفت بودجه در نظر گرفته شده تقریباً نصف است.

به طور مثال هزینه هایی که برای دوره کاردانی به دانشگاه اختصاص داده شده حدود 5800 میلیون تومان برای هر دانشجو است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه آموزشی دانشگاه های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود

بودجه آموزشی دانشگاه های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود