مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 08:552020-12-23سياسي

زنگ خطر مرگ برای اهالی دریاچه سد کارون3/مرگ مرد ایذه ای به دلیل نبود جاده


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایذه، جغرافیای شهرستان ایذه همواره به دلیل گستردگی فراوان و عدم توجه به توسعه توسط مسوولان، عدم پیگیری صحیح مطالبات مردم منطقه توسط نمایندگان و توجه آنها به عزل و نصب مدیران و توجه کمتر نسبت به موکلان خود باعث شده است که در طول سال های اخیر شاهد وقوع حوادث مختلف ناشی از کمبود امکانات باشیم.

آبگیری سد کارون 3 در شهرستان ایذه نه تنها برای مردم این منطقه توسعه و خدمات را در پی نداشت، بلکه آنچه که جز میراث پدری و ارثیه نیاکانی بسیاری از مردم منطقه به ویژه در حوزه مناطق بالادست این سد بود را نیز به نابودی کشاند و هزاران سال زندگی بخشی عظیم از زاگرس در میلیاردها متر مکعب آب به نابودی رفت.

این نابودی حاصل از توسعه سدسازی در منطقه تنها پایان کار نبود و زمین های کشاورزی مردم که به مانند اغلب جمعیت شهرستان ایذه تنها منبع درآمد و امرار معاش در این شهرستان فاقد صنعت است نیز طعمه آب هایی شد که پس از انباشت آن در پشت دیواره این غول بتنی، گاها جان از مردم گرفته است.

تشنگی و فقدان آب شرب شهروندان شهرستان ایذه در کنار این حجم عظیم از آب دریاچه از یک سو و نابودی راه های دسترسی روستایهای بالادست دریاچه از سوی دیگر باعث شد تا در نبود امکانات بهداشتی و درمانی مناسب در این مناطق، راه دسترسی و انتقال بیماران گرفتار در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر مرگ برای اهالی دریاچه سد کارون3/مرگ مرد ایذه ای به دلیل نبود جاده

زنگ خطر مرگ برای اهالی دریاچه سد کارون3/مرگ مرد ایذه ای به دلیل نبود جاده