مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 دی 1399 ساعت 14:252020-12-23سياسي

رسانه کارا؛ حلقه گمشده همدلی تهران-کابل


باور کنید اگر رسانه ها به درستی وظیفه خود را انجام می دادند، امروز شاهد بسیاری از ناملایمات وسوءتفاهمات جاری نبوده و شناخت مان از یکدیگر کامل بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، محمدحسین جعفریان در روزنامه جام جم نوشت: خداوند نگهدار استاد واصف باختری باشد.

او را نیمای افغانستان می خوانند.

نقل می کرد، دهه 50 خورشیدی به جشنواره ای پژوهشی در هندوستان دعوت بوده و بین انبوه مهمانان از سراسر جهان، همسایه ایشان دانشمندی از ایران بوده.

باید می دیدید شوق استاد را از این تصادف، آن هم درپی گذشت نیم قرن از آن اتفاق.

پس از گذشت یکی دو روز نخست، همسایه ایرانی از استاد می پرسد: از چه کسی فارسی را به این شیوایی آموخته اید؟ جناب باختری اذعان می کرد از این پرسش بسیار - به قول افغانستانی ها - خفه (دلگیر) شدم.

اما به حساب ادیب نبودن ایشان و تخصص شان در علوم دیگر گذاشته، با این همه از باب کنایه گفتم: از مادرم آموخته ام! با این تصور که پرسشگر خجالت زده شود و بفهمد که این زبان مادری ماست.

اما با کمال حیرت ایشان باز پرسید: عجیب! مادرتان از کجا چنین عالی فارسی آموخته است؟ که استاد دیگر تاب نمی آورند و می گویند: دوست عزیز! در کشور من میلیون ها شهروند، کارگر، دهقان، پزشک، شاعر، تاجر، خانم خانه دار، دکاندار، کودک، معلم و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه کارا؛ حلقه گمشده همدلی تهران-کابل

رسانه کارا؛ حلقه گمشده همدلی تهران-کابل