مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 دی 1399 ساعت 08:402020-12-25سياسي

نگرانی از توقف رشد علمی کشور به دلیل لایحه بودجه 1400


با این وضعیت بودجه دانشگاه ها در لایحه 1400، رشد علمی یا متوقف می شود و یا با رکود آن مواجه خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمود فتوحی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه های بزرگ که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع این جلسه مربوط به وضعیت بودجه دانشگاه ها بود؛ به طور متوسط بودجه دانشگاه ها در لایحه 1400، 38 تا 40 درصد افزایش پیدا کرده اما به دلیل میزان افزایش حقوق و مزایا، دانشگاه ها عملا نمی توانند در راستای فعالیت اصلی خود یعنی آموزش و پژوهش گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه با این وضعیت بودجه رشد علمی یا متوقف می شود و یا با رکود آن مواجه خواهیم شد، افزود: نکته دیگری که امروز مطرح شد این بود که باید کاری انجام شود تا دانشگاه ها بتوانند در راستای انجام اهداف اصلی شان نقش ویژه ای ایفا کند و راه حل آن هم این است که بودجه دانشگاه بر مبنای هزینه ها، واقعی شود.

رییس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: در این جلسه رییس کمیسیون آموزش مجلس حضور داشت و قرار شد بازنگری در بودجه دانشگاه ها صورت گیرد.

فتوحی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، بحث حقوق اعضای هیات علمی و همسان سازی حقوق آن ها بود که دوستان قول دادند به این مساله نیز رسیدگی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی از توقف رشد علمی کشور به دلیل لایحه بودجه 1400

نگرانی از توقف رشد علمی کشور به دلیل لایحه بودجه 1400