مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 04:252020-12-26اقتصادي

40 درصد دام های سنگین خلیل آباد در برابر تب برفکی واکسینه شدند


به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی، طرح واکسیناسیون دام های سنگین با واکسن های بهادار وارداتی در خلیل آباد ادامه دارد و تا کنون بیش از 40 درصد دام های سنگین در برابر این بیماری ویروسی واکسینه شده اند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی، طرح واکسیناسیون دام های سنگین با واکسن های بهادار وارداتی در خلیل آباد ادامه دارد و تا کنون بیش از 40 درصد دام های سنگین در برابر این بیماری ویروسی واکسینه شده اند.

وحید احمدی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: طرح واکسیناسیون دام های سنگین در برابر بیماری ویروسی تب برفکی از 20 آبان ماه در شهرستان خلیل آباد آغاز شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.

احمدی اظهار کرد: تب برفکی یک بیماری ویروسی به شدت مسری است که در دامهای سنگین خیلی تلفات ندارد اما با توجه به مسری بودن شدید، منطقه زیادی را درگیر بیماری کرده و کاهش وزن و کاهش شیر ناشی از بیماری، می تواند خسارات اقتصادی سنگینی به دامدار وارد کند.

وی ادامه داد: بنابر تحقیقات و پیگیری های چند ساله سازمان دامپزشکی و با توجه به اثر بخشی بهتر، واکسیناسیون با واکسن های بهادار وارداتی انجام می شود و هزینه تزریق واکسن چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی بر عهده مجموعه دامپزشکی بوده و رایگان است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد دام های سنگین خلیل آباد در برابر تب برفکی واکسینه شدند

40 درصد دام های سنگین خلیل آباد در برابر تب برفکی واکسینه شدند