مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 10:002020-12-27اجتماعي

«قلعه رباط» ابرکوه در حصار حفاظتی میراث فرهنگی قرار گرفت


در پی وقوع بارندگی های شدید اخیر در شهرستان ابرکوه و احتمال وقوع بارش های بعدی، اداره میراث فرهنگی با همکاری شهرداری ابرکوه اقدامات حفاظتی جهت صیانت از بنای تاریخی قلعه رباط را در دستور قرار داد تا به سرنوشت قلعه فیروزآباد و قلعه سردار مهردشت دچار نشود.

- حمید مشتاقیان در گفت وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهرستان ابرکوه که در منطقه کویری قرار دارد، در آذرماه سال جاری شاهد بارندگی شدید و سیل بی سابقه ای بودیم که متأسفانه موجب تخریب و آسیب های شدید به برخی بناهای تاریخی شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه افزود: پس از اتمام بارندگی تیم مرمتی میراث به صورت روزانه و مستمر مرمت اضطراری ابنیه تاریخی آسیب دیده را در دستور کار قرارداد و تک بناها و ابنیه تاریخی موجود در محدوده ها و محله های تاریخی شهر ابرکوه و مهردشت و سایر روستاهای شهرستان در حال رفع خطر و مرمت اضطراری هستند.

مشتاقیان ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی قلعه رباط ابرکوه که در ارتفاع پایین تری از سایر ساختمان های اطراف خود قرار دارد، سیلاب ها موجب تخریب و آسیب برخی از دیوارهای قلعه شده است، حفاظت از این قلعه مورد پیمایش و بررسی های متعدد توسط شهرداری و میراث فرهنگی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قلعه رباط» ابرکوه در حصار حفاظتی میراث فرهنگی قرار گرفت

«قلعه رباط» ابرکوه در حصار حفاظتی میراث فرهنگی قرار گرفت