مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 دی 1399 ساعت 11:202020-12-27اقتصادي

وسعت دریاچه ارومیه 2 برابر شد


رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه وسعت دریاچه به بیش از 2 هزار و 785 کیلومتر مربع رسیده گفت: این میزان نسبت به کمترین حجم ثبت شده در سال 93 بیش از صد درصد افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، فرهاد سرخوش با اعلام اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و 271 متر و 24 سانتی متر رسیده است، اظهار داشت: اقدامات دولت تدبیر و امید از سال 93 در احیای نگین آبی آذربایجان سبب شده تا تراز آن نسبت به کمترین میزان ثبت شده بیش از یک متر و 20 سانتی متر افزایش یابد.

وی در رابطه با میزان آب دریاچه ارومیه نیز گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان نیز از مرز 3 میلیارد و 260 میلیون مترمکعب گذشته که نسبت به سال 1394 و قبل از آغاز اقدامات عملی ستاد احیا بیش از 5 برابر برابر افزایش یافته است.

رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 425 میلیون مترمکعب آب به عنوان حق آبه به دریاچه سرازیر شده است، افزود: شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق آبه آن طی هفته های آتی خواهیم بود.

سرخوش با اعلام اینکه طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره برداری می رسد، افزود: طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی تا پایان امسال و توسط رییس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسعت دریاچه ارومیه 2 برابر شد

وسعت دریاچه ارومیه 2 برابر شد