مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 07:402020-12-28پزشكي

چه کسانی بیشتر در معرض سرطان پروستات هستند؟


پروستات یکی از غدد برون ریز بدن است و بر عکس غدد درون ریزی مثل تیرویید یا غدد فوق کلیوی که ترشحات خود را درون خون میریزند پروستات یک غده برون ریز است که ترشحات خود را به فضایی غیر از خون می ریزد.

- ایسنا/مرکزی پروستات یکی از غدد برون ریز بدن است و بر عکس غدد درون ریزی مثل تیرویید یا غدد فوق کلیوی که ترشحات خود را درون خون میریزند پروستات یک غده برون ریز است که ترشحات خود را به فضایی غیر از خون می ریزد.

پروستات یک عضو مخروطی شکل است که در کف لگن قرار دارد و اطراف مجرای ادرای مردان را احاطه می کند و وظیفه آن ترشح مواد و فراهم کردن شرایط لازم برای حفظ و بقای نطفه تا رسیدن این نطفه(اسپرم) به تخمک و لقاح است.

پروستات در افراد جوان حجمی معادل 20 الی 25 سی سی دارد و با گذشت سن انسان و رسیدن به 50 سالگی دچار یک رشد ناگهانی می شود که بزرگی خوش خیم پروستات نام دارد و با علائم ادراری نظیر عدم تخلیه کافی ادرار، فشار شکمی برای تخلیه ادرار، نازک شدن قطر خروجی ادرار و سوزش در مجرای ادرار مواجه است و قالب مردان از 50 سال به بعد درجاتی از آن را تجربه می کنند.

در همین رابطه دکتر مهدی کاشفی جراح و متخصص بیماری های کلیه و مجاری ادراری در گفت وگو با ایسنا، گفت: سرطان پروستات دومین بدخیمی شایع مردان بالای 70 سال بوده و این مسئله نشانگر اهمیت تشخیص و درمان بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کسانی بیشتر در معرض سرطان پروستات هستند؟

چه کسانی بیشتر در معرض سرطان پروستات هستند؟