مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 دی 1399 ساعت 20:202020-12-28سياسي

انتقاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از سه طرح انتخاباتی مجلس


شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه ای تاکید کرد: «تعیین هرگونه قید و شرط اضافی برای نامزدها یا شناسایی هرگونه اختیاری برای مقامات اجرایی یا نظارتی که به محدود شدن حق انتخاب مردم منجر شود انحراف از مسیر و مغایر با ماهیت و وصف ذاتی نظام جمهوری اسلامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ متن کامل بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بدین شرح است: به نام خدا در نظام های جمهوری اراده ی ملت عنصر سازنده ی حکومت است.

بر همین مبنا ملت ایران با اراده تعیین سرنوشت خود گام در راه مبارزه با نظام سلطنتی نهاد که سرانجام در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و به فاصله 50 روز پس از آن،نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق همه پرسی دوازدهم فروردین 58 با رأی اکثریت قاطع مردم پا به عرصه ی وجود گذاشت و جایگزین نظام سلطنتی موروثی شد.

در مقدمه ی قانون اساسی نیز که از طریق همه پرسی دوازدهم آذر 58 و با رأی اکثریت مردم اعتبار پیدا کرد، تصریح شده است: قانون اساسی تضمین گر نفی هرگونه استبداد و انحصار می باشد و در خط گسستن از سیستم استبدادی و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش می کند.

و تأکید شد که نیل به هدف حکومت، یعنی زمینه سازی برای بروز و شکوفایی استعدادها بمنظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان ، در گرو مشارکت فعال و گسترده ی تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از سه طرح انتخاباتی مجلس

انتقاد شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از سه طرح انتخاباتی مجلس