مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 دی 1399 ساعت 07:202020-12-29اقتصادي

90 درصد کانون ایجاد ریزگردها در دریاچه ارومیه مهار شد


مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از مهار 90 درصدی کانون های ایجاد ریزگردها به خصوص ریزگردهای نمکی در دریاچه ارومیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد سرخوش در وبینار تخصصی روش های جمع آوری هرزآب ها، آب های نامتعارف و پساب ها در راستای احیای دریاچه ارومیه، افزود: در سال 1393 و قبل از آغاز اقدامات اجرایی ستاد احیای دریاچه ارومیه، مساحتی به وسعت تقریبی 100 هزار هکتار به دلیل عقب نشینی آب دریاچه ارومیه از اراضی حساس به فرسایش بادی محسوب می شد.

وی ادامه داد: علاوه بر اقدامات تخصصی ستاد احیا در کنترل نقاط بحرانی ریزگردها، افزایش 50 درصدی وسعت دریاچه ارومیه و هشت برابری میزان آب آن سبب شد تا بسیاری از اراضی مستعد فرسایش بادی به حالت عادی و سفید بازگردند.

سرخوش تاکید کرد: با اجرای طرح های عظیم مقابله با ریزگردهای نمکی، 90 درصد از کانون های ایجاد ریزگردها مهار شده و نگرانی ها در حاشیه دریاچه ارومیه برطرف شده که طی سال های آتی این نگرانی ها کمتر و کمتر نیز خواهد شد.

سالانه 52 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه هدایت می شود مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه از سال 1393 تا پایان سال 1398 بیش از 673 میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با کانون های بحرانی ریزگردهای نمکی در دریاچه ارومیه مصوب شده است، عنوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد کانون ایجاد ریزگردها در دریاچه ارومیه مهار شد

90 درصد کانون ایجاد ریزگردها در دریاچه ارومیه مهار شد