مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 07:302020-12-30اقتصادي

ایران صادرات گاز به عراق را از امروز به طور کامل از سر می گیرد


سخنگوی وزارت برق عراق، اعلام کرد که قرار است، ایران از امروز حجم صادرات گاز خود به این کشور را دوباره به سطح قبلی 50 میلیون مترمکعب در روز برساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق، اعلام کرده است که با توجه به توافق انجام شده با ایران برای پرداخت بدهی 6 میلیارد دلاری به این کشور، ایران هم توافق کرده از امروز صادرات برق به عراق را به سطح قبلی بازگرداند.

  ایران به طور متوسط روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز به عراق صادر می کرد که به خاطر زیاد شدن بدهی بغداد و عدم پرداخت این بدهی آن را به یک دهم معادل 5 میلیوه مترمکعب در روز کاهش داده بود و  حتی گفته بود که قصد دارد این میزان را هم تقریبا به نصف پایین بیاورد.

  وزارت برق عراق گفته بود:  کاهش صادرات گاز ایران بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله بغداد را با بحران کمبود برق مواجه کرده است.

اخیراً رضا اردکانیان، وزیر نیروی ایران، به بغداد سفر کرده و با مجید مهدی همتای عراقی خود دیدار و در باره پرداخت بدهی ایران توافقاتی انجام شده است.

سخنگوی وزارت برق عراق می گوید: دیدار وزرای ایرانی و عراقی باعث شده تا اختلافات حل شده و قرار است از امروز عصر و به صورت تدریجی روند افزایش صادرات گاز ایران به عراق و بازگشت آن به سطح قبلی آغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران صادرات گاز به عراق را از امروز به طور کامل از سر می گیرد

ایران صادرات گاز به عراق را از امروز به طور کامل از سر می گیرد