مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 دی 1399 ساعت 09:402020-12-30اقتصادي

گام های نهایی در احیای دریاچه ارومیه


مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، از گام های نهایی احیای دریاچه ارومیه با تکمیل پروژه های سازه ای طراحی شده، برای این دریاچه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سید حسن رضوی، با اشاره به افتتاح سد کانی سیب و کانال انحرافی بادین آباد در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران گفت: سد کانی سیب با ظرفیت ذخیره 220 میلیون مترمکعب و بند انحرافی بادین آباد نیز با آورد سالانه 180 میلیون مترمکعب است که با افتتاح این پروژه، سالانه 560 میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه ارسال می شود.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های مختلف در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای سال تا پایان سال 99 ادامه داد: پنج شنبه هفته جاری، این افتتاح به استان آذربایجان غربی می رسد که مربوط به یکی از مهم ترین پروژه های کشور یعنی احیای دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه 50 پروژه طراحی و انجام آن ها در ستاد احیای دریاچه تصویب شد است ادامه داد: تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز پس از حفر یک و نیم متر مسیر باقی مانده، به زودی تکمیل می شود که با تکمیل آن انتقال آب به دریاچه مطمئن و پایدار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام های نهایی در احیای دریاچه ارومیه

گام های نهایی در احیای دریاچه ارومیه