مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 دی 1399 ساعت 07:402020-12-31اقتصادي

کمندان؛ سدی که غرق در وعده ها شده است/ بلاتکلیفی 17 ساله 200 خانوار


سدسازی در لرستان از آن دست پروژه هایی است که همواره با چالش و مشکلات متعددی همراه است به طوری که ساخت برخی سدها سال ها به طول می انجامد، سد کمندان گواهی بر اثبات این ادعا است، - خبرگزاری فارس لرستان - نسرین صفربیرانوند، حدود 200  خانوار بیش از 15 سال است که به دلیل واقع شدن در مخزن سد متحمل خسارات و مشکلات زیادی شده اند، بلاتکلیفی روستاییان  برای ساخت و ساز، وضع اراضی کشاورزی، خسارات جدی به ساختمان های روستا بر اثر احداث سد از مشکلاتی است که برای آنها به وجود آمده است.

طی این سال ها مسوولان در فواصل مختلف وعده هایی را برای بهره برداری از سد مطرح کردند وعده هایی که تاکنون محقق نشده است، حال مسوولان آب منطقه ی می گویند سال آینده سد کمندان آبگیری می شود وعده ی که تحقق آن مستلزم جابجایی روستا است.

سد کمندان 64 متر ارتفاع دارد، حجم تنظیم آب این سد 72 میلیون متر مکعب و مساحت دریاچه 162هکتاراست، از اهداف سد تامین آب آشامیدنی دو شهر ازنا و الیگودرز است، همچنین با بهره برداری از سد حدود 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست تحت آبیاری پرفشار قرارمی گیرد، از دیگر مزایای احداث سد می توان به اهداف گردشگری اشاره کرد.

فارغ از طولانی شدن روند تکمیل سدکمندان بلاتکلیفی روستای کمندان که در پایین دست این سد واقع شده نیز بر بارمشکلات افزوده، از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمندان؛ سدی که غرق در وعده ها شده است/ بلاتکلیفی 17 ساله 200 خانوار

کمندان؛ سدی که غرق در وعده ها شده است/ بلاتکلیفی 17 ساله 200 خانوار