مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 09:352021-01-01اقتصادي

ایروان: ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه ای به ارمنستان اجرایی شد


وزارت اقتصاد ارمنستان اعلام کرد که در واکنش به حمایت نظامی آنکارا از جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ، ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه ای به این کشور از امروز اجرایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ارمنستان ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه ای به این کشور را در واکنش به حمایت نظامی آنکارا از جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ از امروز جمعه به اجرا درآورد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت اقتصاد ارمنستان، تصمیم به اعمال این ممنوعیت در 20 اکتبر 2020 اتخاذ شد و از امروز اول ژانویه 2021 وارد مرحله اجرایی شده است.

وزارت اقتصاد ارمنستان گفته است که این ممنوعیت باعث افزایش قیمت کالاها در این کشور نخواهد شد چرا که مصرف کالاهای ترکیه ای در این کشور غالب نیست و ایروان قادر است کمبود کالاهای ساخت ترکیه را از کشورهایی مثل ایران، بلاروس، روسیه و چین جبران کند.

گفتنی است که دور جدید درگیری های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ششم مهر ماه آغاز شده بود، بامداد سه شنبه 24 آبان و پس از حدود یک ماه و نیم درگیری با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان روسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایروان: ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه ای به ارمنستان اجرایی شد

ایروان: ممنوعیت ورود کالاهای ترکیه ای به ارمنستان اجرایی شد