مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 دی 1399 ساعت 16:552021-01-01سياسي

محسن رضایی: با آمریکا در مبارزه هستیم ولی هیچگاه آغاز گر جنگ نبودیم


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سردار سلیمانی نماد ظهور یک انقلاب دفاعی در جهان اسلام بود که نهضت این مقاومت از ایران و خوزستان آغاز شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا سرلشکر محسن رضایی روز جمعه در آیین گرامیداشت نخستین سالروز شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس در سرسرای فجر سپاه استان در اهواز اظهار داشت: سال اول جنگ ارتش بعثی عراق به پنج استان ایران حمله کرد.

وی افزود: از آن جا که صدام مامور صهیونیست و آمریکا بود حمایت های بسیاری از کشورهای جهان را پشت سر خود داشت که در این سال هر تاکتیکی که از دفاع و نظامی گری و تدابیر امنیتی می دانستیم مقابل ارتش رژیم بعث عراق به کار گرفتیم که جنگ در همان سال اول به بن بست رسید.

وی افزود: در این شرایط ایران سه راه پیش رو داشت که در راه نخست باید به همان روش جنگ را ادامه می داد که لازمه آن وارد کردن سلاح های مدرن، مهمات ،قطعات توپخانه، تانک و هواپیما ها از کشورهای غربی بود که همان خواسته دشمن بود و قصد داشتند ایران برای دفاع دست به سمت غربی ها دراز کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: راه دوم نیز جنگ های نامنظم بود که در شورای عالی دفاع با آن موافقت شد اما بنی صدر با آن مخالف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محسن رضایی: با آمریکا در مبارزه هستیم ولی هیچگاه آغاز گر جنگ نبودیم

محسن رضایی: با آمریکا در مبارزه هستیم ولی هیچگاه آغاز گر جنگ نبودیم