مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 02:552021-01-01دانش

دانشجویان ارشد و دکتری بدون توجه به نیاز جامعه پذیرش می شوند


رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه سیستم آموزش عالی بدون توجه به نیاز جامعه، دانشجوی تحصیلات تکمیلی تربیت می کند، گفت: اگر روند پذیرش و تربیت دانشجوی ارشد و دکتری کنترل نشود با حجم زیادی نیروی بیکار مواجه می شویم.

- ابراهیم صالحی عمران رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با بیان اینکه متأسفانه پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری بدون توجه به نیاز جامعه انجام می شود، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از متقاضیان دوره آموزش تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تنها برای دریافت مدرک تحصیل می کنند تا به عنوان مهندس یا دکتر جدا از مهارت و عملکرد موفق در برطرف کردن نیاز جامعه شناخته شوند.

وی افزود: متاسفانه یادگیری شایستگی و مهارت افزایی در ادبیات آموزش کشور وجود ندارد در صورتی که در کشورهای توسعه یافته بر این دو مسأله تمرکز دارند و تربیت نیروی انسانی آنها بر اساس نیاز جامعه و صنعت انجام می شود.

صالحی عمران تصریح کرد: اکنون زمان آن رسیده است تا در حوزه فناوری رویه فعالیت ها تغییر کند؛ در واقع مهارت کارآفرینی و نوآوری شغلی را باید با ایجاد زیرساخت های لازم ایجاد کنیم تا فارغ التحصیلان توانایی راه اندازی کسب و کار را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان ارشد و دکتری بدون توجه به نیاز جامعه پذیرش می شوند

دانشجویان ارشد و دکتری بدون توجه به نیاز جامعه پذیرش می شوند