مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 04:152021-01-02اقتصادي

مهار 90 درصد کانون های ایجاد ریزگرد نمکی دریاچه ارومیه


مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با اجرای طرح های عظیم مقابله با ریزگردهای نمکی، 90 درصد از کانون های ایجاد ریزگردها مهار و نگرانی ها در حاشیه دریاچه ارومیه برطرف شده که طی سال های آینده این نگرانی ها کمتر خواهد شد.

- فرهاد سرخوش در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با اتمام شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ارومیه، بخش عظیمی از مشکلات زیست محیطی منطقه به ویژه دریاچه ارومیه حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: قبل از سال 1393 عدم رعایت حق آبه دریاچه ارومیه، عدم مدیریت آب، هدایت نشدن رواناب ها به سمت دریاچه ارومیه و همچنین نبود زیرساخت های لازم، سالانه حدود 40 سانتی متر از تراز دریاچه کاهش کاسته می شد.

مدیر دفتر امور استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: با اجرای پروژه های ملی نجات دریاچه ارومیه از جمله احداث سردهنه ها و دایک های حفاظتی و لایروبی رودخانه ها و اصلاح شیب منفی به وجود آمده بر اثر سیلاب ها، از پخش شدن رواناب ها پیشگیری شده و رواناب ها با حداقل هدررفت به سمت دریاچه ارومیه سرازیر می شود.

سرخوش اعلام کرد: با اجرای طرح های عظیم مقابله با ریزگردهای نمکی، 90 درصد از کانون های ایجاد ریزگردها مهار و نگرانی ها در حاشیه دریاچه ارومیه برطرف شده که طی سال های آینده این نگرانی ها کمتر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار 90 درصد کانون های ایجاد ریزگرد نمکی دریاچه ارومیه

مهار 90 درصد کانون های ایجاد ریزگرد نمکی دریاچه ارومیه