مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 05:002021-01-03اجتماعي

تامین غذای قوهای مهاجر در تالاب سرخرود


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: طی هفته اخیر ، حدود5 تن ذرت و جو جهت تغدیه قوها در تالاب سرخرود تحویل و توزیع شد.

- ایسنا/مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: طی هفته اخیر ، حدود5 تن ذرت و جو جهت تغدیه قوها در تالاب سرخرود تحویل و توزیع شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: با توجه به سرمای هوا در عرض های بالای جغرافیایی جمعیت قوها در تالاب بین المللی فریدونکنار افزوده شده و به بیش از 4500 قطعه رسیده است.

وی افزود: معمولا چند روز پس از مهاجرت قوها به تالاب، منابع غذایی محیط مورد استفاده قرار می گیرد و در صورت نبود تغذیه کمکی، قوها ناچار به جابه جایی در آبگیرهای اطراف و دیگر شهرستان ها خواهند شد که این اتفاق می تواند آسیب رسانی و شکار غیر مجاز را نیز در پی داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: در سالجاری با توجه به مشاهده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گله قوهای وحشی، متمرکز کردن گله قوها جهت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس به سایر مناطق و زیستگاه ها بیشتر مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: به منظور حفاظت موثر از قوها و جلوگیری از آسیب رسانی به این گونه های حمایت شده، برنامه تمرکز جمعیت با تغذیه کمکی، همه ساله از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با همکاری انجمن ها و دوستداران حیات وحش انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین غذای قوهای مهاجر در تالاب سرخرود

تامین غذای قوهای مهاجر در تالاب سرخرود