مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 دی 1399 ساعت 09:352021-01-03بين الملل

منابع عربی: حل اختلافات کشورهای عربی با ایران در اولویت سلطان عمان است


برخی منابع آگاه عربی گزارش دادند که آشتی قطر و چهار کشور عربی و حل اختلافات کشورهای عربی با ایران در اولویت سیاست های آتی «هیثم بن طارق» سلطان عمان قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه با اشاره به اینکه آشتی قطر و چهار کشور عربی در اولویت سلطان هیثم بن طارق قرار دارد، از سفر احتمالی وی به قطر برای دیدار با تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر خبر دادند.

این منابع گفتند که سلطان هیثم برای احیای سیاست بی طرفانه سلطان قابوس در تعامل با پرونده های منطقه ای که غالبا به کانال های دیپلماسی با مدیریت یوسف بن علوی وزیر خارجه سابق متکی بود، تلاش می کند.

طبق گزارش وبگاه الخلیج الجدید ، سلطان هیثم تمایل دارد ایفای نقش عمان در حل بحران به وجود آمده در میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس را تقویت کند و بر این اساس سه اولویت در سیاست های داخلی و خارجی او قرار دارد: حل اختلافات بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از طریق پایان دادن به بحران قطر و چهار کشور عربی، حل اختلافات با ایران به روش های مسالمت آمیز و  رونق بخشیدن به اقتصاد عمان از طریق پروژه های عظیم سرمایه گذاری با مشارکت کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ویژه عربستان سعودی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع عربی: حل اختلافات کشورهای عربی با ایران در اولویت سلطان عمان است

منابع عربی: حل اختلافات کشورهای عربی با ایران در اولویت سلطان عمان است