مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 09:552021-01-04بين الملل

ساخت پوشش های نانو با الهام از قرنیه چشم مگس میوه


پژوهشگران روسیه و سوییس در یک بررسی مشترک، نانوپوشش هایی ابداع کرده اند که با الهام از ساختار قرنیه مگس میوه ساخته شده اند.

- پژوهشگران روسیه و سوییس در یک بررسی مشترک، نانوپوشش هایی ابداع کرده اند که با الهام از ساختار قرنیه مگس میوه ساخته شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سای تک دیلی، دانشمندان روسی و سوییسی در پژوهش جدیدی، به بررسی نانوساختارهایی پرداخته اند که قرنیه چشم مگس های کوچک میوه را می پوشانند.

دانشمندان با بررسی این نانوساختارها یاد گرفتند که چگونه نانوپوشش های قابل تجزیه زیستی با ویژگی های ضد میکروبی، آنتی رفلکس و قابلیت تمیز کردن خود را با روش های مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست تولید کنند.

ممکن است که این پوشش محافظ، در زمینه های گوناگون از جمله پزشکی، نانوالکترونیک و همچنین صنایع خودروسازی و نساجی کاربرد داشته باشد.

دانشمندان دانشگاه فدرال شرقی (FEFU) روسیه با دانشمندان سوییسی دانشگاه ژنو (University of Geneva)، دانشگاه لوزان (University of Lausanne) و موسسه فناوری فدرال زوریخ (ETH Zurich) به همکاری پرداختند تا یک پروژه تحقیقاتی بینارشته ای را برای تولید مصنوعی نانوپوشش های قرنیه مگس های میوه آغاز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت پوشش های نانو با الهام از قرنیه چشم مگس میوه

ساخت پوشش های نانو با الهام از قرنیه چشم مگس میوه