مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 11:552021-01-04بين الملل

سلطان عُمان در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی کند


برخی منابع دیپلماتیک عربی گزارش دادند که «هیثم بن طارق» سلطان عُمان در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در عربستان سعودی شرکت نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چهل ویکمین دور اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس فردا سه شنبه در شهر العُلا واقع در شمال غربی عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

خبرگزاری آلمان به نقل از برخی منابع دیپلماتیک در حاشیه خلیج فارس گزارش کرد که فهد بن محمود آل سعید معاون نخست وزیر در امور هیأت وزیران عُمان ریاست هیأت این کشور در اجلاس مذکور را بر عهده خواهد داشت.

شورای همکاری خلیج فارس متشکل از شش کشور اعم از عربستان سعودی، امارات، قطر، عُمان، کویت و بحرین است.

به نوشته روزنامه رأی الیوم برخی محافل سیاسی عربی و بین المللی پیش بینی کرده اند که در اجلاس مذکور سند اولیه درباره تعیین اصول جدید آشتی چهار کشور عربی با قطر امضا می شود.

روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، مصر، امارات و بحرین با قطر به دنبال اولین سفر خارجی دونالد ترامپ ، رییس جمهور آمریکا در سال 1396 (5 ژوئن 2017) به ریاض و اتهام های چهار کشور یادشده علیه دوحه قطع است و تلاش های آمریکا و کویت طی این مدت برای حل این بحران به منظور اعمال فشار بیشتر به ایران راه به جایی نبرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلطان عُمان در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی کند

سلطان عُمان در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی کند