مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 دی 1399 ساعت 12:502021-01-04سياسي

ضرورت تمرکز زدایی تهران/ بحث انتقال پایتخت به صورت جامع بررسی شود


وقتی موضوع انتقال پایتخت مطرح می شود، باید به صورت جامع مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نباید این موضوع محدود به انتقال مرکز سیاسی از تهران باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران پیش از ظهر امروز(دوشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه ساماندهی تهران را یک ضرورت دانست و گفت: مسائل حمل و نقل، محدودیت منابع آب، آلودگی هوا، حاشیه نشینی و وجود واحدهای صنعتی در داخل شهر از جمله مسائل و مشکلات تهران هستند که فارغ از بحث انتقال یا عدم انتقال پایتخت، باید به این مسائل به طور جدی رسیدگی شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران خاطر نشان کرد: موضوع انتقال پایتخت موضوع جدیدی نیست و در دولت های گذشته نیز این موضوع مطرح بوده است.

وی افزود: وقتی موضوع انتقال پایتخت مطرح می شود، باید به صورت جامع مورد بحث و بررسی قرار گیرد و نباید این موضوع محدود به انتقال مرکز سیاسی از تهران باشد چرا که مسائل تهران و جمعیت ساکن در این کلانشهر را نمی توان نادیده گرفت.

جهانگیری با اشاره به تدوین پیش نویس سند سیاست گذاری ساماندهی و تمرکز زدایی تهران تصریح کرد: کارگروه تخصصی شورای ساماندهی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تمرکز زدایی تهران/ بحث انتقال پایتخت به صورت جامع بررسی شود

ضرورت تمرکز زدایی تهران/ بحث انتقال پایتخت به صورت جامع بررسی شود