مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 02:252021-01-05سياسي

ثبت مخفیانه مشخصات 27 اسیر شهید


قسمتی از لیست تهیه شد و بنا بود در دو نسخه نگهداری شود.

یکی برای فرستادن به ایران و دیگری نیز برای وقتی که احیانا مقام مسئولی به اردوگاه می آمد اما، - تا روزی که قرار بود به ایران بیاییم از این آقایان خبری نشد.

به هرحال نسخه مادر را به اندازه یک کپسول پنی سیلین پیچیدیم و بعد از بسته بندی و دوختن، بعد از مدت زیادی در فاصله ی دو جدار کیسه انفرادی نگه داشته بودیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید تاجدوزیان یکی از آزادگان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

او روایت می کند: اسرای مفقود در اردوگاه تکریت11 نگهداری می شدند و بچه های زیادی بودند که هر کدام به طرز دلخراشی شهید شدند به همین دلیل ما بعد از گذشت دو سال از اسارت، تصمیم گرفتیم که اسامی آنان را جمع آوری کرده و حتی نام قاتلین و نحوه شهادت آن ها را نیز ثبت کنیم و در موقع مناسب به همراه بچه هایی که احیانا خیال فرار داشتند یا با این حدس که ممکن است روزی سر و کله صلیب سرخ و یا سازمان بین الملل پیدا شود و یا مجروحانی که از ما زودتر به ایران برمی گردند، از طریق آنان به ایران بفرستیم تا از وضع و روزگار ما اطلاع پیدا کنند.

این بود که شروع به جمع آوری کردیم و با پرسش از اسرای آسایشگاه ها و بندهای دیگر اردوگاه، نزدیک به 27 تا از مشخصات بچه ها از جمله نام و نام خانوادگی آن ها، نام پدر، محل تولد، سن در زمان شهادت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مخفیانه مشخصات 27 اسیر شهید

ثبت مخفیانه مشخصات 27 اسیر شهید