مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 دی 1399 ساعت 09:452021-01-06بين الملل

لوفیگارو: با وجود آشتی، بی اعتمادی بین امارات و قطر همچنان پابرجاست


یک روزنامه فرانسوی نوشت که آنچه در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا رخ داد یک آشتی فراگیر منطقه ای نبود بلکه تنها کاهش تنش ها بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چهل ویکمین دور اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس روز سه شنبه(دیروز) در شهر العُلا عربستان سعودی برگزار و توافق آشتی بین چهار کشور عربی با قطر پس از حدود چهار سال قطع ارتباط بین این کشورها امضا شد.

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در این باره نوشت که با وجود تأکید بیانیه پایانی اجلاس العلا بر ازسرگیری روابط کامل بین این چهار کشور با قطر و احترام به اصول حسن همجواری اما بی اعتمادی بین قطر و امارات همچنان پابرجاست.

این روزنامه افزود که آنچه در اجلاس العلا رخ داد بیش از آنکه آشتی فراگیر منطقه ای باشد، کاهش تنش ها بود.

لوفیگارو به نقل از باربارا اسلاوین پژوهشگر سیاسی نوشت: شک دارم که ناگهان شاهد همکاری بین کشورهای حاشیه خلیج(فارس) باشیم؛ کشورهایی که از 40 سال پیش حتی نتوانسته اند در توان نظامی خود به توافق برسند و هر کدام منافع و سیاست های مختلفی در قبال قدرت های خارجی دارند .

طبق گزارش وبگاه الخلیج الجدید ، این پژوهشگر سیاسی افزود که بی اعتماد به ویژه بین دوحه با ابوظبی و قاهره به یکباره از بین نمی رود و این سوال مطرح است که آیا امارات نیز حریم هوایی خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوفیگارو: با وجود آشتی، بی اعتمادی بین امارات و قطر همچنان پابرجاست

لوفیگارو: با وجود آشتی، بی اعتمادی بین امارات و قطر همچنان پابرجاست