مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 دی 1399 ساعت 05:552021-01-07اقتصادي

768 اثر غیرمنقول تاریخی در فهرست میراث ملی ثبت شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: 768 اثر غیر منقول تاریخی اعم از بنا و تپه در فهرست میراث ملی ثبت شد.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: صنعت گردشگری داخلی سهم بسیار زیادی در اقتصاد و  ایجاد درآمد برای قشر جوان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه میراث فرهنگی در حمایت از صنایع فعال در حوزه میراث فرهنگی اقدامات بسیاری انجام می دهد، تصریح کرد: در همین راستا به کسب و کارهای آسیب دیده حوزه گردشگری ناشی از کرونا وام پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران بخش گردشگری، یکی از مهمترین حمایت های دولت از سرمایه گذاران است.

ارجمند با اشاره به پرداخت 123 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به حوزه گردشگری گفت: این میزان تسهیلات برای 502 طرح و موجب اشتغال یک هزار و 185 نفر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان همچنین از ثبت 760 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی خبر داد و افزود: در استان زنجان 847 اثر فرهنگی و تاریخی به ثبت فهرست ملی رسیده است.

وی افزود: استان زنجان با پنج اثر برتر جزو 10 استان اول برتر کشور در زمینه وجود آثار تاریخی است و در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این آثار بازدید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

768 اثر غیرمنقول تاریخی در فهرست میراث ملی ثبت شد

768 اثر غیرمنقول تاریخی در فهرست میراث ملی ثبت شد