مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 دی 1399 ساعت 10:002021-01-08اقتصادي

نفت ایران بدون مشتری نمی ماند


پس از برجام قطعا ایران می تواند مشتری های خود را به دست آورد و در زمان حدد شش ماه تا حدودی به جایگاه قبلی خود بازگردد و این موضوع یک منفعت دو طرفه برای ایران و مشتری های آن خواهد بود.

- یک کارشناس ارشد حوزه انرژی گفت: پس از برجام قطعا ایران می تواند مشتری های خود را به دست آورد و در زمان حدد شش ماه تا حدودی به جایگاه قبلی خود بازگردد و این موضوع یک منفعت دو طرفه برای ایران و مشتری های آن خواهد بود.

مرتضی بهروزی فر در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در این مدت که ایران تحریم بود، ژاپن و کشورهایی که از ایران خرید نمی کردند، دچار مشکل نشدند و به همین دلیل نمی توان گفت که برای این کشورها اجبار خرید نفت از ایران وجود دارد، اظهار کرد: کشورهای مصرف کننده همچون اتحادیه اروپا، ژاپن، هند و چین و بقیه کشورها تمایل دارند که مبادی تامین وارداتشان را متنوع کنند؛ برای کشوری همچون ژاپن که وارد کننده نفت از 15 کشور است، منفعت دارد که این عدد را به 16 کشور افزایش دهد تا اگر در کشوری همچون لیبی جنگ داخلی اتفاق بیفتد بتواند حجم واردات را از کشور دیگری تامین کند و دچار اختلال عجیب در تامین نخواهد شد.

این کارشناس ارشد حوزه انرژی با اشاره به برجام و اتفاقاتی که در گذشته در بازار نفت ایران محقق شد و ایران توانست در زمانی کوتاه مشتری های خود را به دست آو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفت ایران بدون مشتری نمی ماند

نفت ایران بدون مشتری نمی ماند