مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 06:502021-01-09فرهنگي

تلاش برای ثبت ملی گیوه بافی کندازی مرودشت


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت، با اشاره به پیشینه گیوه بافی در روستاهای مختلف مرودشت، از تلاش برای ثبت ملی این هنر صنایع دستی با هدف معرفی بهتر آن و حمایت مطلوب تر از هنرمندان این عرصه خبر داد.

- ایسنا/فارس رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت، با اشاره به پیشینه گیوه بافی در روستاهای مختلف مرودشت، از تلاش برای ثبت ملی این هنر صنایع دستی با هدف معرفی بهتر آن و حمایت مطلوب تر از هنرمندان این عرصه خبر داد.

بهمن مردانی شنبه 20 دی در بازدید میدانی از تولید انفرادی بانوان گیوه باف منطقه کندازی شهر مرودشت با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه ها از هنرمندان این شهرستان، احیای صنعت تخت کشی با هدف ثبت ملی هنر گیوه بافی کندازی را یک ضرورت دانست و گفت: صنایع دستی، هنرهای سنتی است و هدف مسئولان میراث فرهنگی نیز تلاش برای حمایت از هنرمندان فعال در این عرصه و تسهیل زمینه احیا، توسعه و شناساندن صنایع دستی و هنرمندان فعال آن است.

او با بیان اینکه، صنایع دستی از مشاغل مهم جوامع محلی محسوب می شود که بخشی از معیشت ساکنان این جوامع را تامین می کرده است، گفت: برای ایجاد شرایط مناسب تر، اقداماتی نظیر تامین تسهیلات، ایجاد بازارچه های محلی، بازاریابی تولیدات، بومی ساز تولیدات و ثبت ملی آثار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای ثبت ملی گیوه بافی کندازی مرودشت

تلاش برای ثبت ملی گیوه بافی کندازی مرودشت