مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 دی 1399 ساعت 07:152021-01-09اقتصادي

62 درصد پرونده های سایبری در اردبیل کشف شد


رییس پلیس فتای استان اردبیل با اعلام کاهش 32 درصدی وقوع جرایم سایبری از افزایش کشف 68 درصدی این پرونده ها در 9 ماهه سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر جامعه و محدودیت های صنفی اعمال شده توسط ستاد مبارزه با این بیماری کلیه مدارس، دانشگاه ها و ادارات تعطیل که این کار باعث افزایش زمان حضور و فعالیت اقشار مختلف جامعه در محیط اینترنت و درنتیجه توجه بیش ازپیش شیادان سایبری به این فضا و انجام کلاهبرداری و فریب کاربران با استفاده از شگردهای جدید شده است.

وی ادامه داد: رشد حضور سیستم های هوشمند و دسترسی وسیع به فضای مجازی در محیط خانه و خانواده باعث شده است تا آنان بیشتر در معرض ریسک و خطر جرایم سایبری قرار بگیرند که در همین راستا پلیس فتا استان اردبیل با اقدامات پیشگیرانه خود در 9 ماهه سال جاری تعداد 333 نفر از مجرمین سایبری را دستگیر و به دست قانون سپرده است.

سرهنگ قهرمان طالع اظهار داشت: کلاهبرداری رایانه ای، برداشت اینترنتی غیرمجاز و هتک حیثیت 3 جرمی هستند که از نظر فراوانی وقوع، 77 درصد از کل جرایم رخ داده در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان را شامل می شوند.

قهرمان طالع افزود: شیادان سایبری در کلاهبرداری های رایانه ای که 27 درصد از پرونده های سایبری را تشکیل می دهد از ترفندهایی همچون قمار و شرط بندی آنلاین، برنده شدن جایزه، درخوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

62 درصد پرونده های سایبری در اردبیل کشف شد

62 درصد پرونده های سایبری در اردبیل کشف شد