مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 02:452021-01-09اقتصادي

درآمد 3 میلیون تومانی موقوفات قرآنی در زنجان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: مجموع درآمد موقوفات قرآنی استان در سال 3 میلیون تومان است که مبلغ بسیار ناچیزی است.

- حجت‎الاسلام مختار کرمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به وجود 2هزار و 800 موقوفه در استان اظهار کرد: این موقوفات با نیات مختلف در حوزه های متفاوت وقف شده و اوقاف نیز بر اساس نیات واقفین اقدام به هزینه کرد می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه درصد بالایی از موقوفات استان زنجان مربوط به هزینه کرد در حوزه عزاداری برای ائمه معصومین (ع) به ویژه امام حسین (ع) است، اضافه کرد: همچنین کمتر از 2 درصد موقوفات استان به حوزه کتاب اختصاص دارد.

کرمی تصریح کرد: نیات واقفانی که در حوزه کتاب وقف دارند، ترویج فرهنگ کتابخوانی و همچنین خرید کتاب های دینی برای مساجد و بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: مجموع درآمد موقوفات قرآنی استان در سال 3 میلیون تومان است که مبلغ بسیار ناچیزی است.

وی با اشاره به تربیت و پرورش قاریان و حافظان برجسته قرآنی در زنجان گفت: با وجود این موفقیت ها میزان بسیار ناچیزی از موقوفات استان به مباحث قرآنی اختصاص دارد که بخش قابل توجهی از آنها هم دارای شرایط خاص بوده و سبب توسعه فرهنگ قرآنی نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 3 میلیون تومانی موقوفات قرآنی در زنجان

درآمد 3 میلیون تومانی موقوفات قرآنی در زنجان