مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 07:302021-01-10فرهنگي

شانسی که سینمای ایران از دست داد


احمد طالبی نژاد می گوید، اگر «آرامش در حضور دیگران» و «گاو» در زمان خودشان امکان اکران عمومی پیدا می کردند، احتمال می رفت موج نوی دیگری به وجود آید.

- ، آرامش در حضور دیگران نخستین اثر بلند ناصر تقوایی همواره جایگاه ویژه ای در تاریخ سینمای ایران داشته است.

با احمد طالبی نژاد، منتقد صاحب نام سینما، درباره وجوه مختلف آن بیشتر صحبت کردیم.

روزنامه شرق نوشت؛ آرامش در حضور دیگران نخستین اثر بلند تقوایی است، اثری اقتباسی که بسیار وفادار به کتاب است، به ویژه ویژگی نوشته های ساعدی که اساسا روایت تنهایی آدم هاست، در این فیلم به زیبایی تصویر شده.

ابتدا درباره فضای روان شناختی فیلم و اقتباس از اثر تحسین شده ساعدی صحبت کنیم.

آرامش در حضور دیگران یکی از سه فیلمی است که سینمای ایران را وارد مرحله تازه ای از حیاتش کرد.

اواخر دهه 40 جریان موسوم به موج نوی سینمای ایران آغاز شد.

یکی از ویژگی های مهم این جریان این است که به نوعی برای نخستین بار ادبیات اجتماعی ایران را با خودش همراه کرد.

آرامش در حضور دیگران و گاو از دو داستان کوتاه غلامحسین ساعدی اقتباس شدند و پس از آن تعداد قابل توجهی فیلم بر مبنای ادبیات داستانی معاصر ایران ساخته شد که اغلب آنها فیلم های ارزنده و ماندگاری شدند؛ اما سه فیلم قیصر ، گاو و آرامش در حضور دیگران که آغازگر جریان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانسی که سینمای ایران از دست داد

شانسی که سینمای ایران از دست داد