مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 11:252021-01-10سياسي

زلزله چالش جدی شهر تبریز/هشدار درباره فاجعه انسانی در مناطق حاشیه نشین تبریز


  ضرورت  توجه به معماری اسلامی امام جمعه تبریز در ادامه توجه به معماری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سالیان سال است که این موضوع نادیده گرفته شده و حتی در برخی مواقع در سازه های ساختمانی از نمادهای غیر اسلامی و شیطان پرستی استفاده می شود که نیازمند توجه جدی نظام منهدسی است.

وی با تاکید بر اینکه نظام مهندسی باید در تمام موضوعات حساس باشد، ادامه داد: حوزه های علمیه آمادگی دارند در رابطه با معماری اسلامی با نظام مهندسی همکاری داشته باشد.

آل هاشم ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان را از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی دانست و گفت: باید با در نظر گرفتن مسائل فرهنگی و بومی هر منطقه و با استفاده از فناوری های نوین هم نمای داخل و هم نمای خارج ساختمان باید نظام مهندسی به صورت جدی وارد عمل شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر کاهش مدت زمان اجرا و هزینه های ساخت در تولید ساختمان ادامه داد: صدور مجوز ساخت سازه ای چندین طبقه ای در یک کوچه کم عرض و عدم توجه به موضوع مقاوم سازی در این سازه ها از دیگر چالش های جدی پیش روی ساختمان سازی است.

امام جمعه تبریز به نقش بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در ساخت سازه های مقاوم در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: بیشترین تلفات زلزله ها در مناطق حاشیه نشین و همچنین روستاها است؛ با اجرای سازه های مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زلزله چالش جدی شهر تبریز/هشدار درباره فاجعه انسانی در مناطق حاشیه نشین تبریز

زلزله چالش جدی شهر تبریز/هشدار درباره فاجعه انسانی در مناطق حاشیه نشین تبریز